Geweldige treinreis naar Ella - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Geweldige treinreis naar Ella - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Geweldige treinreis naar Ella

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

03 Augustus 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Een van werelds mooiste treinroutes op de route van Nanu - Oya (station voor Nuwara Eliya) naar Ella.

Vanmorgen nadat we hadden ingepakt een engels breakfast gegeten compleet met worstjes, bacon, toast en gebakken tomaat, maar gelukkig ook n fruitsapje en bord tropisch fruit! Rond half 12 reden we richting station na een kleine detour via de bank. Er zat niet genoeg geld in de automaat dus wij maar t maximale wat kon worden gepind. De komende dagen zijn we op plekken waar ze geen Commercial bank hebben (de bank waar je met maestro kan pinnen). We kunnen even vooruit, met credit card is sowieso buiten de hotels kansloos, dus je loopt altijd met een zak vol geld rond. Daarna reden we door naar t station van Nanu - Oya. Ongeveer 20 minuten van de plaats waar wij verbleven. Om kwart voor 1 zouden we vandaar de observatory train nemen met voor ons de stop bij Ella. Volgens de boekjes een van werelds mooiste treinroutes. We waren in 1e klas geboekt, dat betekent in elk geval plek, airco maar de ramen kunnen niet open. P.p. 1000 roepie, volgens mij kom je bij de NS daar niet ver mee in 1e klas. Anyway, t was hartstikke druk met mn toeristen die dit ook wilden beleven, meesten zaten 2e klas, omdat daar de raampjes open kunnen. Maar wij hadden t beter voor elkaar, wij hadden de deuren open gedaan bij de ingang van de coupé en konden gewoon in de deuropening met voetjes naar buiten genieten van het uitzicht. Wanneer kan dat nou, in rijdende trein de deuren open en ook nog naar buiten hangen! We hebben nauwelijks op onze stoel gezeten. Wat n feest, theeplantages, bergen, watervallen, bossen, bergen, zwaaiende mensen, de geur van diesel, de warmte van de zon. Gewoon geen woorden, groots genieten!! Na kleine 3 uur arriveerden we op Ella en daar ving onze driver ons op. Erg luxe hoor en comfortabel! Hij had ook onze reistassen mee. Ons hotel, werkelijk prachtig gelegen hoog in de bergen, was niet ver. Onze kamer kijkt uit op Ella rock. Vanuit ins bed kunnen we de zon op zien komen morgen. We hebben de tassen op de kamer gegooid en zijn meteen t dorp Ella ingegaan. Wat n relaxte vibe, het is een backbackers dorp en de sfeer is gemoedelijk en er zijn veel restaurantjes en kleine winkeltjes. Maar ook n lokaal marktje waar locals hun groenten verkopen. We gaan mee in de flow en gaan bij een van de populaire zaakjes borrelen (onze favo papadum met
mango chutney) en eten. Pim en Juul nemen een burger en pizza en ik neem hun special 'Lamprais' ( rijst met kip, groente en curry sausje in een bananenblad gestoomd). We vonden t allemaal even lekker! We gingen met de tuktuk terug naar t hotel maar de berg is behoorlijk steil dus laatste stukje moesten we lopen. Die ervaring hebben we dus nu ook. Zullen we komende dagen wel vaker gebruiken. We blijven 2 nachten in Ella, dat komt helemaal goed!!! O ja en niet onbelangrijk het is weer zonnig en tropisch warm:). xx

• 04 Augustus 2016 - 14:42

Inge:

Lieve Sanneke, Pim en Julia,

Wat een heerlijke trein reis moet dat zijn.
    Blijf het zeggen, geniet van jullie avonturen.
    Veel plezier verder in alle kleuren en geuren,
    die Sri Lanka biedt
    Inge