Ella - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Ella - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Ella

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

04 Augustus 2016 | Sri Lanka, Sri Lanka

Ik zei t volgens mij gisteren al, Ella is een relaxt dorpje in de bergen van Sri Lanka. Nou daar zijn we vandaag 100% in meegegaan!! Vanmorgen werden we gewekt door veel gekwetter van de vogels, blaffende honden en de zon die op kwam. Na het ontbijt zijn we met onze driver naar Buduruvagala gereden. Een klein uurtje vanuit Ella door de bergen, veel haarspeldbochten en behoorlijk wat verkeer. Doel was een heilige plek met uit rots gehouwen Boeddha afbeeldingen. T stond n beetje verstopt in Lonely Planet dus we verwachtten er niet veel mensen en dat klopte dus ook. Na een stuk over n dirt road, kleine betaling bij n monnik, een soort van guide van ons afgeschud (worden we super handig in), stukje lopen en bham! Voor ons een rotsmuur met geweldige beeltenissen van Boeddha en een aantal andere heiligen. We snappen gewoon niet hoe ze dat meer dan 1000 jaar geleden hebben gedaan, zo precies uithouwen en op 16 m hoogte. Op n rots in de schaduw hebben we genoten van t uitzicht. We konden ook weer even wennen aan de warmte want we waren wel weg uit chilly hill country. Daar is t toch een stukje koeler. We zijn daarna teruggereden en driver zette ons af in Ella. We hebben lokale roti en kottha gegeten, smullen!! Pim is daarna een massage gaan doen en Juul en ik zijn na wat winkeltjes te hebben gekeken naar de Chill gelopen en hebben we 2 lounge stoelen geclaimd op t boven terras. Dat was rond 3 uur en we zitten er nog steeds!! Het is inmiddels kwart voor 7 en hebben net pizza besteld. Eet makkelijk in deze lounge stoelen. Op zo'n middag moet je niet al te moeilijk doen, toch? Straks met tuktuk weer naar boven en dan op tijd slapen. Morgen rijden we in 2,5 uur naar de volgende chill plek, namelijk Arugam bay in t zuid oosten. Daar willen we vroeg zijn dus om 9 uur zitten we in de auto. Vanaf vandaag nog precies 1 week te gaan, we moeten er nog niet aan denken. We hebben t zo heerlijk hier!!