Een zware work out en safari - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Een zware work out en safari - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Een zware work out en safari

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

29 Juli 2016 | Sri Lanka, Sigiriya

Inmiddels zijn we in een ander hotel, Camelia Resort and Spa. Schitterend gelegen in t binnenland en centraal gelegen voor een flink aantal sights. Vanmorgen stond de Lion rock ofwel Sigiriya op t schema. Een schitterende rots dat uit t niets voor je opdoemt. Op de rots is een tempel ruïne. Door huiswerk gedaan te hebben besluiten we deze, heel drukke en ook dure rock, te laten liggen en 1 km verder een naast gelegen rots te beklimmen, de Pidurangala Rock. Onze driver had er nog niet eerder van gehoord en na wat rondvragen kwamen we uit bij een tempeltje en een stenen trap om hoog. We waren er met maar een paar mensen. Entree 500 rp pp. Juul en ik gingen nog even naar de wc wat niet meer was dan een gat in een hokje achter een soort van klaslokaal......dat is verstand op nul en gaan. Gelukkig wisten we niet goed wat ons te wachten stond, enthousiast begonnen we aan de klim. We kwamen wat mensen tegen die al naar beneden kwamen, de reacties waren, 1 uur lopen omhoog, 1e stuk lastig daarna makkelijk....maar allen zeiden boven word je beloond! Dus verder klimmen, gelukkig niet met zon pal op t hoofd maar dicht tegen de rotsen, een soort van stenen trap maar t laatste deel was gewoon klimmen en klauteren en vooral niet uit glijden. Met teamwork zijn we na 45 minuten boven gekomen en op n plateau hadden we werkelijk een spectaculair uitzicht op Sigiriya!! Met de verrekijker zagen we dat er enorme rijen in de zon naar boven stonden. Begrijp me niet verkeerd, die trip had ook heel bijzonder geweest. Wij hadden voor onze rock gekozen, met ons nog een handjevol backpackers en gezinnen. Zeker een half uur hebben we genoten van t uitzicht op de rots met n heerlijk briesje. We moesten uiteindelijk terug om naar ons hotel om te lunchen en om 3 uur bij het National Park te zijn voor de safari. Hoe zo relaxed vakantie! We begonnen aan de tocht naar beneden en toen riep een guide, where are you going!!. Go left, that side is dangerous! Woops, bijna verkeerd gelopen en wellicht in de problemen gekomen. Slik, fijn dat er attente en alerte mensen zijn. Dus weer n stukje omhoog en weer met teamwork naar beneden. De beloning was n koele auto! Moe, wat schaafwonden en bezweet kwamen we bij t resort aan. Erg leuk resort met fijne kamer en joekel van badkamer. Geen tijd voor om van te genieten, snel lunch en om 2 uur richting t park. Bij de lunch ging t bijna fout toen ik n rauwe chicken burger kreeg. Gelukkig zag ik t bij t doorsnijden. De lunch was uiteindelijk heerlijk en Pim heeft zijn eerste echte Sri Lankaanse biertje op. Om 2 uur naar de ingang van Minneriya National Park voor een jeep safari. We hoopten er olifanten te zien. Je gaat beslist niet alleen t park op, met nog wel stuk of tig jeeps rij je rond 3 uur t park op. Wij hadden n leuke vent , die ons meteen na 100 meter al wees op een leguaan....euh waar???? Tijdens de rit zag hij echt talloze dieren en moest ons echt er naar toe wijzen om ze te zien. Hij heeft duidelijk een geoefend oog. We konden staan in de jeep wat extra cool is. Het park is enorm groot en sluit aan op een ander park. Olifanten lopen tussen deze 2 parken. Vanaf augustus trekken de olifanten naar Minneriya toe omdat daar een grote tank is (meer) waar water in zit. Dit is het droge seizoen. En voila op t open terrein bij de tank tientallen olifanten. In de volgende anderhalf uur, op verschillende plekken naar olifanten families zitten kijken. Onze guide deed dat fantastisch. Hij stopte de jeep, motor uit en wij konden genieten. Een aantal keer kwamen de olifanten echt vlak bij. De meeste families hebben heel jonge olifantjes (1 maand oud). We hebben zeker 100-150 olifanten gezien. Wat n feest en wat is dit bijzonder!! De Ceylon olifant is kleiner dan de Indische olifant en heeft in principe geen slagtanden. Bij minder dan 10% komen ze wel voor en wij zagen er 1. Ze lijken zich niks aan te trekken van de toch wel grote getalen aan jeeps en grazen, spelen en lopen rustig door. We hebben ook verschillende apen gezien en tientallen soorten vogels. Het was een groot succes. Rond 6 uur waren we terug in t hotel. We zijn nu heel moe, maar moeten zo nog wel even eten. Morgen passen we t programma aan en rijden we in een keer door naar Kandy nadat we de ochtend rustig aan gedaan hebben. Nog even genieten van de pool hier. Komende dagen in de high lands en daar is geen pool bij de hotels. Wordt vervolgd lieve mensen. Leuk dat jullie ons volgen.
Ps we zitten heerlijk buiten met n briesje. Net genoten van n heerlijk Sri lankaans buffet met een zanger op achtergrond die oldies zingt. En hij zong een favo liedje van mijn ouders, we brengen een toast uit op de fijne memories aan onze lieve pa en opa!! Life is really good. Lieve groeten x

• 29 Juli 2016 - 23:28

Petra:

Wauw, San, Pim en Juul,

wat maken jullie toch een bijzondere reis en ik krijg kippenvel bij je laatste zinnen!
    Geniet nog tijdens de komende dagen.
    XXX

Petra

• 02 Augustus 2016 - 22:59

Inge:

lieve Sanneke,Pim en Julia,
    Wat een avonturen beleven jullie.
    Trots op je Sanneke en Pim en Julia.
    Geniet zo van jullie verhalen en fotoos.
    Inge