Yala National Park - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Yala National Park - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Yala National Park

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

09 Augustus 2016 | Sri Lanka, Tissamaharama

We zijn nu in Tissa of wel Tissamaharama. Vanuit Arumgambay met enig gevoel van weemoed rond 9 uur vetrokken. We hebben echt genoten van ons verblijf in dit plaatsje. Het heeft geen echte resorts omdat de plaatselijke bevolking dat tegen houd. Wat er nu is, is n mix van locals, excentriekelingen, surf dudes en mensen zoals wij. Alles loopt gemoedelijk met elkaar in n relaxte vibe. Ons hotelletje, best basic wordt gerund door n Sri Lankaan die 25 jaar in Italië heeft gewoond. Hij heeft n geweldig team aan personeel, de beste plek aan t strand, t eten ( oa pasta) geweldig. De kamers wat basic en de electra valt af en toe uit. Maar je bent weinig op de kamer. Op de laatste dag hebben Juul en Pim een bodyboard gehuurd en hebben veel plezier gehad in de golven. Ik ben in de ochtend nog n laatste keer in de heerlijk warme Indische oceaan gedoken tussen de grote golven door. Zo blauw, helder en prettig warm! En dan natuurlijk dat uitzicht op n strand met palmbomen en vissersbootjes. Bounty gevoel zeg maar:). Lunch met voetjes in t zand op 2 meter van de zee. Dus snap je onze weemoed om te vetrekken....Onze driver was hier voor t eerst want ook dit deel van SL was toneel van heftige strijd/oorlog. Ook al is t nu rustig, je ziet in deze gebieden veel leger en we hebben zelfs n heuse roadblok meegemaakt. Pererre zegt er over, was very bad, 30 years war! Daarna zei hij, ik heb bananen mee want op de route leeft n olifant die als n blokkade staat en eerst gevoerd wil worden en dan opzij gaat!!! Wat??? Enfin, na 2 uur weer prachtig landschap voorbij zien komen op eens inderdaad tumult. Driver zegt tegen Pim you feed elephant. Op de weg staat een knots van een olifant en tuktuks en auto's kunnen er nauwelijks langs. Euh moet Pim uitstappen? No, no, no, riep de driver. Oké dus raampje open (Pim zit voor in aan linkerkant, de engelse manier zeg maar) en driver roept: 'come come', naar die olifant. Maar nope, wij langzaam rollend op dat enorme dier af. Pim stak de bananentros naar buiten en die werd met de slurf gepakt. We dachten door te rijden maar pats kwam die slurf nog een keer, bijna Pim z'n bril er af. Wat n spanning en sensatie zo dichtbij zo'n groot dier. Ergens natuurlijk vreselijk want dat dier is nu verpest. Langzaam reden we door, helemaal hyper vd ervaring!! Nu dus in Tissa neer gestreken, en dit vanwege het alom bekende Yala National Park. Resort is heel prima, groot met veel
kamers en n pool in prachtige tuin. Nadeel is dat er dus vaak ook groepen zijn van bijv Djoser maar ook groepen chinezen. We besluiten nadat we, vlot, onze spullen op de kamer hadden gebracht lunch te doen in de bar ilv met een paar grote groepen aan het buffet. Om half 3 safari. Met n jeep, achteraf heel fijn met dak, opgehaald. T was al wel snel duidelijk spits, heel veel jeeps reden richting t park. Echt heel veel!! We hebben 3 uur rond gereden en we dachten aanvankelijk net als in t eerdere park heel veel oifanten te zien. Dat is hier dus niet het geval, t is hier stukken droger. Ze zijn er wel maar blijven in de bush, we zagen wel veel verschillende vogels, buffels en waterbuffels, reeën en jawel een paar olifanten. Met name mannetjes die alleen leven. De sensatie was een poel met krokodillen, die erg actief vissen aan t jagen waren. Heel wonderlijk, in de buurt stonden verschillende vogels, die lieten ze met rust. Dat dak was fijn, alhoewel wij eerder n open jeep hadden en dus staand konden kijken. Nu was t fijn dat dak want t was echt wel warm. De safari was prima maar we vonden de eerdere safari met al die olifanten families leuker. Op de weg naar buiten, voor 6 uur moet je t park verlaten, als bonus een moeder olifant met 2 kleintjes die parallel aan de weg in de jungle liep! Yes!!! En helemaal cool, buiten t park op n open vlakte in de avondzon, 2 leopards. Wauw! We waren niet helemaal overtuigd ze lijken op honden maar t waren er echt 2. Een mooie opbrengst van een safari. Toch besloten we de safari van vanmorgen half 6 te cancellen. En dat is n goed besluit, we hebben heerlijk uitgeslapen, en liggen nu bij de pool. We hebben massage geboekt en straks lunch, beetje lezen en relaxen. Morgen laatste stop in Galle. Donderdag vliegen we in de avond terug. Nu gaat t snel:(.nu al een fijne dag.

• 09 Augustus 2016 - 09:58

Bart En Josje:

Wat een heerlijk idee dat je midden in de jungle je nagels kunt laten lakken!(grapje).We genieten van jullie reisverslag.Jammer dat het er bijna opzit.Maak er nog iets moois van!

Wij gaan vanmiddag met een Local de Kagerplassen op.Er zullen ook wel veel Surfdudes op zitten,want er staat een stijve bries!

Relaxte terugreis gewenst!

Groetjes Josje en Bart

• 09 Augustus 2016 - 15:57

Inge:

Jullie zijn echt experts aan het worden met al die tropen avonturen
    en Pim bijna als bananen toetje voor de leukste olifant.
    Veel geniet plezier nog en een goede reis terug.
    Inge