Toeren over t eiland! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Toeren over t eiland! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Toeren over t eiland!

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

27 Juli 2012 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen lag Julia vroeg in t water, terwijl ik eindelijk het licht zag hoe ik foto's bij onze verhalen kon plaatsen. Heb wat gedoe gehad met de app. Nu doet alles t weer en wordt de iPad en de iPhone weer vrolijk gebruikt. Waar zouden we zijn zonder techniek! Enfin Pim heeft lekker uitgeslapen en na ons ontbijt wachtten we verwachtingsvol op de huurauto. Zoals ik gisteren al schreef we zitten wat afgelegen, lees rustig, en dan is een huurauto wel leuk. Mede omdat we hier 8 dagen zijn. Om kwart over 11 kwam een moeder met kindje de huurauto afleveren bij ons hotel. Onze expert Pim heeft de auto vakkundig bekeken op schades en hebben we alles netjes afgehandeld. Je
moet overal over onderhandelen, alles controleren en dubbel
controleren. In de hitte, want het is benauwd vandaag, vond dit allemaal
plaats. Na een aanbetaling te hebben gedaan en kopie van paspoort, ze wilden eigenlijk het origineel hebben, hoe verzinnen ze het, kregen we de sleutels. Vraag me nu even niet wat voor auto we hebben, geen idee maar hij is grijs met een prachtige spoiler achter op en een gebedsdingetje om de spiegel, en er ligt ergens een een of ander vies geurding te geuren in de auto. Enfin wij zij erg blij en na een plannetje gemaakt te hebben, even een snelle duik in de pool, zijn we op
pad gegaan om te gaan lunchen en wat drankjes en zo te halen. We zijn op een paar kilometer naar het zuiden in t plaatsje Nathon zijn we lekker gaan lunchen. Jilia had geen zin in thais en nam pizza en Pim en ik hadden wat hapjes, viskoekjes, gele curry en pad thay ( thaise bami). Jammie!! We hebben ons laten verwennen met n massage, alle drie iets anders en is dat echt even tijd voor jezelf. We zijn daarna naar de Tesco gegaan, een soort c1000. Daar hebben we wat drankjes en lekkers gehaald. Dat terug gebracht naar t het hotel en toen richting een dorpje hier een half uur vandaan en waar vanavond de Friday night Market is. Een aaneenschakeling van kraampjes met eten, sieraden, kleding, troepjes, en nog meer eten. Redelijk toeristisch maar wel leuk om even over heen te struinen en wat dingetjes te kopen. Je kan op dit soort markten goed onderhandelen. T eten zag er heerlijk uit bij de kraampjes maar wij durven dat toch niet te kopen en eten. We zagen veel toeristen dat wel doen maar wij zien dat niet zitten. We hebben nadat we heerlijk hebben gegeten, wel een toetje gehaald bij n kraampje. Sticky rice met mango! Wat was dat een heerlijk feestje. Daarna zijn we in het donker terug gereden naar het hotel, dat ging hartstikke goed. We hoeven ons geen zorgen te maken dat we evt verdwalen want er is maar 1 weg, die t eiland rond gaat, dus je komt altijd een keer langs je hotel!  Gelukkig rijden ze allemaal met lichten aan en als je maar oplet en de 100en scooters in de gaten houdt dat gaat t goed. We voelen ons vertrouwd genoeg om de komende dagen lekker over het eiland te karren.

• 27 Juli 2012 - 23:57

Franssensarelsvanrijn:

ben ik de enige die niet op jullie reisverslag gereageerd heeft?
    welnu ik smul van jullie verhalen,knap Sanneke dat je nog tijd hebt om e.e.a. vast te leggen.
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Wij hebben ook gefietst,en wel naar Zandvoort!In de tussentijd nog wat gedonder met Ziggo gehad,maar daar zal ik je nu maar niet mee lastig vallen.
    morgen schepen we in voor reeisje Noorse fjorden!
    jullie nog erg veel plezier gewenst en groeten aan juul!

Bart en josje