Nederlands vriendinnetje - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Nederlands vriendinnetje - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Nederlands vriendinnetje

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

28 Juli 2012 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen bij het ontbijt, dat we vroeg hadden dit keer, hoorden we nederlanders achter ons praten. Tot nu toe in het resort niet gehoord, dus we keken om. En daar zat een gezin met een dochter, iets jonger dan Julia. En hoe dat dan precies in zijn werk gaat weet ik niet maar voor je het weet sta je de kletsen over de reis tot nu toe, koffie er bij, meiden raken aan de praat en die zijn dan in eens verdwenen, richting het zwembad. Leuk gezin die nu de rest vd vakantie ook in dit resort blijft en net als wij in eerste instantie dachten o jee en is dit leuk voor kindlie? Nou dat is nu helemaal niet meer aan de orde, de meiden (Julia en Madelief) hebben elkaar gevonden en zijn mn in het zwembad te vinden, in dit geval een van de 3. Leuk voor ze. We hebben ons programma wat aangepast en pas vroeg in de middag zijn we de boeddhabeelden gaan opzoeken. Het zijn 2 nieuwe tempels met enorme beelden er bij, erg kitsch maar daardoor wel erg grappig. T past wel bij dit eiland. Als je denkt nou het zijn hier topklas plaatsjes, huisjes en winkels dan is dat verkeerd beeld. Het is nog steeds rommelig, met name langs de weg winkeltjes, eetkarretjes, etc. We hebben op de terugweg naar het resort langs de weg aan het strand heerlijk gelunched. Red Snapper, volgens ons rechtstreeks uit de zee, gestoomd met een bouillon of zo iets met heeeeeeeel veel knoflook met limoen etc, fishcakes, en rijst. De eigenaar sprak redelijk goed engels en heeft ons een en ander geadviseerd. Er kwam ook nog een lekkere papaya salade met gedroogde garnaaltjes bij. Allemaall heel lekker en met drankjes erbij voor nog geen 15 euro zitten smullen. Wel een vis waar we met z'n 3en flink van hebben gegeten. Echt klasse als je zo met briesje van de zee, zonnetje en blauwe zee zit te lunchen. Er liep veel personeel rond, die ope en bepaald moment toen de groenteboer langs kwam fruit haalden en toen de ijsco man kwam ijsjes haalden. Zaten gezellig overal op het terras te eten en t werk werd gedaan door 1 of 2 andere collega's. Grappig gezicht is dat. Nu weer lekker bij de pool en we gaan vanavond met het nederlandse gezin in het dorpje verderop eten. T lijkt als of t zo gaat regenen en dat zou dan de eerste keer zijn dat we dat echt meemaken, we zullen het zien!

• 29 Juli 2012 - 17:11

Vivian :

Wat een mooie foto's en heerlijke vis!!
    Vandaag hier de hele dag regen is voor ons de 2e x valt dus erg mee voor the
    rainy season gelukkig maar ! Enjoy het resort ziet er heerlijk uit