Hobbelig ritje - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Hobbelig ritje - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Hobbelig ritje

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

04 Augustus 2014 | Costa Rica, Monteverde

Vanmorgen vroeg vertrokken uit Fortuna richting de nevelwouden bij Monteverde. Het beloofde een mooie route te worden om het meer van Arenal ( 124 km2) waarbij de 100 km wordt opgedeeld in 60 km normale weg en 40 km slechte weg, lees onverhard. We vertrokken om half 9 en rond 1 uur waren we bij ons hotel. Tussendoor een keer gestopt voor goede koffie met apfelstrudel, erg grappig een Duitse bakkerij in CR! Onderweg hebben we kunnen zien dat de regen behoorlijk schade aanricht, stukken weggeslagen weg, bomen over de weg en vaak maar half opgeruimd en kleine landslides. Ook een indrukwekkend windmolenpark gezien, vlgs t reisboekje worden daar de hoogste gemiddelde windsnelheden ter wereld gemeten, immens hoog zijn die dingen. Gelukkig was t nu droog en merken we dat we richting de droge kant van CR rijden. Het hobbelige gedeelte kwam al best snel en dat was pittig en lang. De Quakers die hier halverwege de vorige eeuw neerstreken, gevangenen omdat ze dienst weigerden, zijn voor natuurbehoud en dus het niet kappen van bomen voor n normale weg. We reden op ongeveer 800 m hoogte en overal weilanden met soms zelfs Nederlandse koeien incl. geel oormerk! Deze omgeving schijnt naast koffie ook bekend te zijn om de kaas. De hobbelweg maakte dat we rond de 20-30 km pu en soms stapvoets moesten rijden. Pim deed t super! Nog even klein oponthoud omdat een graafmachine midden op de weg voorzien werd van benzine, geleverd door mobiel tankstation. Erg grappig. Dus nu in in St Elena bij Monteverde in een hypermodern hotel, bovenste verdieping, dat was ff sjouwen met de koffers. We doen vandaag verder niks, chillen, beetje zwemmen (in wirlpool). Het is hier echt n stuk frisser. Vanavond gereserveerd bij de Tree House een top 15 gekste restaurants ( een restaurant gebouwd om een 50 jaar oude vijgenboom (Higueron). Morgen wordt onze laatste natuurdag, en wordt spectaculair. Meer daarover morgen.