Brooklyn bridge, Chinatown en Uptown - Reisverslag uit 418 W 46th, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Brooklyn bridge, Chinatown en Uptown - Reisverslag uit 418 W 46th, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Brooklyn bridge, Chinatown en Uptown

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, 418 W 46th

We wilden fietsen huren en de Brooklyn bridge over fietsen, maar wat anderen lukten, ging bij ons niet. Dus na een kleine speurtocht de Brooklyn bridge bereikt en stoer als we zijn, naar de andere kant gelooen, bijna 2 kilometer lang. Wel zo'n beetje de bekendste brug van Amerika, en ergens op de helft geweldig uitzicht over Manhattan. Een lekkere wandelung, gelukkig bleef de regen en onweer die voorspeld was uit. Met de metro toen naar chinatown, wat n gezellige drukte. Allemaal kraampjes met merchandise, exotische groenten en fruit, overal handel! We zijn diep chinatown ingelooen en vonden een leuk tentje waar we zalig aten, dim sum, sesame chicken en beef broccoli. Beetje veel maar wel lekker. We namen wat over was mee met t idee dat geven we aan n zwerver. Tuurlijk nergens iemand te bekennen dus maar netjes in de vuilnisbak gezet. Wie weet heeft iemand het toch gevonden. Wat gisteren niet lukte was einde vd dag de bedoeling, naar Guggenheim. Vanaf kwart voor 6, entree mag je zelf bepalen. Dat leek ons wel wat want NYC is een dure stad, alles wat je wil doen kost geld, en eten en drankjes zijn ook niet goedkoop. Om te tijd te overbruggen, wij naar 5th Ave. Gewedlig, wat n winkels!!! Van Chanel tot Apple store, A&F, Breitling, Bergman etc. Fijn window shoppen! Toen door naar Guggenheim....we waren niet de enigen.....een rij die niet te overzien was. Wat nu? Samen besloten dat t mooi was geweest. Het was behoorlijk warm/benauwd en plakkerig. Inmiddels heel behendig met de ondergrondse van NYC zoef zoef naar hotel terug. Heerlijk gedouched/gezwommen en bijkomen. Zo even een snackje halen en op tijd slapen. Morgen halen we de huurauto op en rijden we naar Philly!

• 19 Juli 2015 - 07:10

Irene:

Hey, Wim is ook in de NY/ NJ area deze week. Enjoy!