Boston - Reisverslag uit Upton, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Upton, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Boston

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Upton

De tijd gaat nu snel, donderdagavond vliegen we terug naar huis. We hebben nu een heerlijke tijd bij Renate en Greg. Zij kwamen zondag vroeg in de middag thuis. Het is net of je elkaar van de week nog hebt gezien en gesproken. Veel bijkletsen natuurlijk en einde van de middag maakten Julia en ik een Italiaans dineetje klaar. Lekkere bruschetta's en daarna kip uit de oven. Juul, Pim en Greg keken daarna in de movie room (soort bioscoop) beneden een film. Renate en ik kletsten in de tent buiten nog wat. Hier zijn in de zomer veel muggen en je kan niet buiten zitten tenzij je in een soort van tent van gaas zit. Slimme oplossing, uit eindelijk toch nog lek geprikt maar goed. t was lekker buiten. Overdag is het zonnig en warm, we mogen beslist niet klagen over het weer tijdens deze vakantie. Afgelopen jaar hebben we meer regen en bewolkte dagen gehad in Costa Rica dan hier. Gisteren was het maandag en moesten de 2 werken en wij besloten naar Boston te gaan. We reden na de file eerst richting JFK library en museum. John F Kennedy komt uit Boston en daarom dus hier een museum en is er tevens een bibliotheek (een soort archief waar alle stukken rond zijn presidentschap worden bewaard). Het is een herinnering aan de 35ste president van de USA. Het ligt aan de baai en je ziet de skyline van Boston en t water. Het is daarnaast ook een eerbetoon aan hem en zijn leven. Het start met een filmpje dat hij zelf heeft ingesproken voorafgaand aan zijn kandidatuur voor het presidentschap. Daarna loop je chronologisch door het museum heen en zie je de verkiezingstijd, zijn inauguratie, hun tijd in de white house tot dat hij wordt vermoord. Voor Julia kwam het een en ander hier mooi bij elkaar, JFK haalde vaak citaten aan van Lincoln, daar hebben we over gelezen en gehoord in Washington, een andere aantal mijlpalen zoals de eerste poging van de USA om space te gaan (stukken uit het air & space museum). Ook zagen wij het graf van JFK en zijn familie op Arlington. Beslist de moeite waard dit bezoek. Daarna zijn we naar downtown boston gereden. Julia was er nog niet eerder geweest en we wilden met haar een stukje van de freedom trail lopen. De freedom trail is een wandel route door Boston, gemarkeerd met een "rode lijn" van baksteen van 4 km lang. Het gaat langs allerlei historische plekken in Boston die belangrijk waren in het gevecht om de onafhankelijkheid van Engeland. Overal kan je boekjes krijgen en of de hele route lopen of een stukje er van. Wij liepen een stukje ervan vanaf het water richting Faneuil Hall. Het was te warm en we merken dat we inmiddels ook wel n soort van overload aan activiteiten hebben gedaan de afgelopen periode. En dat is prima, met een beetje gemopper en rustig lopen hebben we een stukje van downtown Boston dus gezien. Daarna zijn we teruggelopen via de Harbour walk. Dit deel is na jaren van reconstruction klaar en is prachtig. ik had het nog niet gezien, oude panden (pakhuizen) en nieuw staan naast elkaar langs het water. Er staat een heerlijk briesje en je loopt langs het water waar ook veel boten liggen. Er is ook een geweldig park aan gelegd met kunst en plekken waar je kan zitten in de schaduw. Je ziet veel mensen die even de frisse lucht op zoeken vanuit kantoor en een plekje zoeken langs het water of in t park. Vaak nemen ze lunch mee, want je kan werkelijk overal wel een lunch to go bestellen. Ook al hebben we maar een klein stukje gezien van Boston, het is beslist een fijne en leuke stad! Je kan er dagen doorbrengen en veel leuks doen. Rond 6 uur reden we terug en hebben we ook een klein stukje file kunnen ervaren. Om 7 uur waren we weer in Upton en had Renate een lekkere borrel klaar staan met drankje en hapjes. We hebben heerlijk gegeten en daarna hebben de 3 meiden nog heerlijk een girls movie gekeken, the longest ride. Tissues zijn veelvuldig gebruikt. Vandaag een rust dag voor de reisfamilie en zorgen wij weer boor het eten, de plannen voor morgen moeten we nog bepalen. Dan is Renate ook n dagje vrij.