Volcan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Volcan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Volcan Arenal

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

02 Augustus 2014 | Costa Rica, Fortuna

Vannacht ergens in de regenwouden wat uurtjes wakker gelegen van de enorme regen die neer kletterde op de golfplaten. Dat komt met enorme hoeveelheden tegelijk naar beneden, ongelofelijk. Vroeg ontbeten en toen naar t dorpje, stad, kan je het niet noemen. Het is een lange weg met veel kleine winkeltjes, variërend van kleding, drogisterijen, witgoed, troepjes etc, het heeft een hoog china/plastic gehalte maar echt goedkoop lijkt het niet te zijn. Bij de bank helaas nog steeds enorme rijen. We zijn op zoek gegaan naar een paraplu want ook al hebben we echt aan alles gedacht, die paraplu is niet meegekomen uit NL. We hebben er nu een met een gouden randje.
We hadden Julia beloofd om nog even het zwembad uit te proberen bij Selva Verde lodge dus na t winkelen snel terug en een plons genomen. Grappig, vanuit t water zagen we apen en leguanen in de bomen. Opgefrist de koffers gepakt en op weg richting DE vulkaan van CR, Volcan Arenal. 130 km en daar deden we 3 uur over. We stopten voor n echte tico lunch, bij een Soda met uitzicht op de vallei, niemand sprak er engels en met de Lonely Planet bij de hand hebben we t menu een beetje ontcijfert. De prijzen waren de helft goedkoper van wat we tot nu toe betaalt hebben. Lunch is Almuerzos in t Spaans. De bestelling was op de gok en bleek echt heel lekker: Gallo de Pollo a la plancha = gebakken rijst met kip (soort nasi), Arroz con pollo = rijst met gebakken kip. We hebben gesmuld. Toe eindelijk weer eens lekker koffie, wat op zich raar is omdat CR een koffieland is. Daarna door mooie landschappen ( veel fruitplantages en weilanden met koeien) gereden en zijn de wegen wonderbaarlijk goed, weinig oponthoud, alleen af en toe uitwijken voor enorme vrachtwagens. De gps leidt ons moeiteloos naar la Fortuna het plaatsje dicht bij de vulkaan. Het is er erg druk en toeristisch. Ons hotel Lomas Volcan, blijkt een terrein er buiten te zijn en echt aan de voet vd vulkaan. Het is prachtig aangelegd met ruime huisjes, zeer compleet incl koffiezet apparaat, grote badkamer en yes AC. We hebben ook nog een terras met uitzicht op de vulkaan. Soort luxe Landal maar dan in zeer tropische setting. We zitten naast de pool, dus Juul is helemaal happy. Het is hier niet klammig en er is een aangename temperatuur. Na uiteraard even zwemmen, chillen op de kamer, er is zelfs wifi op de kamer, wow! O ja de route hierheen vanuit La Fortuna was een kilometer met hobbelige niet verharde weg, alvast even oefen voor later in de week. Het weerhield ons er niet van om terug naar La Fortuna te gaan om te eten. Bij een populaire tent met veel buitenlanders lekker gegeten ( n margaritha met black berries gedronken), we waren moe en de muziek iets te luid dus snel terug naar ons huisje. Nu op tijd slapen, morgen gaan we kijken of we iets meer vd vulkaan kunnen zien. Hij is de voor de helft in de wolken gehuld, en volgens mij het merendeel van de tijd. Hopelijk hebben we geluk morgen en zien we het in zijn geheel. Schijnt erg mooi te zijn omdat hij conisch is. Aan de ene kant gehuld in groene regenwouden en aan de andere kant lava en zo te zien. We gaan t mee maken morgen. Het is een groot feest deze vakantie, wat n diversiteit aan activiteiten, mooie accomodaties, aardige mensen maar mn prachtige natuur. We genieten enorm! Slaap lekker around de world!!!