Olifanten - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: franssensarelsvanrijn

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

14 Juli 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Onze eerste dag in Kanchanaburi. Nog maar nauwelijkse bekomen van de jetlag gaan we toch op pad. We gaan vandaag naar het Olifantenpark. Een park waar ze olifanten opvangen die worden gered uit benarde situaties zoals uitbuiting bij toeristische attracties. Een stuk of 10 olifanten zijn er in de goede en zorgzame handen van een dokter en vrijwilligers. Je kan daar een dag heen niet om olifanten te kijken maar een dagje meehelpen op de olifantenfarm. Eten maken voor de olifanten, schoonmaken, de olifanten observeren en de olifanten ook te eten geven. Je mag dan aan het einde van dag als je wil met de olifanten mee zwemmen in de river Kwai met ze. Julia heeft genoten als een van de kleinste aanwezigen. En onder de bezielde en kundige leiding van Agnes zijn we veel te weten gekomen over de olifanten. Wat zijn ze groot en lief. Aan het einde van de dag zijn Julia en Pim op een van de olifanten geklommen met de Mahoud ( olifanten cowboy) en genoten van verkoeling in de rivier. Wel een beetje spannend want er staat veel stroming in het water en Juul viel er bijna van af. Gelukkig kan ze goed zwemmen dus was even verbaasd over de consternatie.
Na een hele dag op de farm te zijn geweest ,waren we wel heel moe maar gingen met een goed gevoel weg! Was een top dag!