Huurauto en Airbnb - Reisverslag uit 418 W 46th, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Huurauto en Airbnb - Reisverslag uit 418 W 46th, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Huurauto en Airbnb

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, 418 W 46th

We zijn weg uit Manhattan. Hip ontbeten bij de Bleu Dog. Julia zag het en ze heeft er echt n neus voor, zalige crispy french toast en eindelijk een goede cappu. Het inpakken was appeltje eitje nu we eindelijk na vele malen t verkeerd/onhandig te hebben aangepakt, alle 3 een reistas hebben ( met dank voor tip van familie Monchen). Onze Julia is verbazendwekkend slim met inpakken geweest ( heeft ze echt niet van mij, ik neem te veel mee). Alle kleine dingetjes zitten in handige etuis, promotie materiaal bij make up van haar moeder gekregen, dat weer wel. Die was zo klaar met pakken. Afgelopen jaren hadden we soms 2 soms 3 koffers mee, met veeeeeel te veel spullen. Dus sjouwen geblazen en nooit iets kunnen vinden. Nu heeft ieder z'n eigen tas en is daar ook verantwoordelijk voor. Top.
We wilden aanvankelijk met de metro/trein naar Newark gaan maar waren niet gerust op t feit dwars door de stad te gaan met alle spullen. De congierge zei dat ook en uiteindelijk toch maar besloten een taxi te nemen naar Newark airport. We werden in een soort van presidential auto opgehaald, een prive taxi. Dat was relaxed. Bij Alamo aan gekomen verdween Pim al snel met de verhuurmeneer naar de parking om de compact auto te bekijken. Die hadden we nl gehuurd in NL. Met een smile van hier tot tokyo komen de heren terug, voor 10 dollar per dag, 3 upgrades. Wat n gelukje, compact was er niet en met charme van Pim kregen we goede deal. We hebben nu dus weer zo'n enorme bak, Dodge charger, 3.7. En ook hier zin. we slim geweest, in NL een neiuwe tomtom gekocht en meteen een kaart vd USA gedownload. Hup adres in Philadelphia er in en of we went!
1,5 uur rijden, we waren te vroeg. Maar om 5 uur werden we verwelkomd door Pam. Een charmante dame die haar biven verdieping verhuurt via Airbnb. Wow, wow, een prachtig oud pand, met houten vloeren, bijzindere inrichting. En gdzijdank airco, want het is hier echt heel warm aan de Oost kust. We zitten in een soort van hippie wijk net buiten Philadelphia. Oude gebouwen, veel groen, bossen, lokale winkeltjes met veel organic spul. Wat een contrast met Manhattan! We zitten nu heerlijk in een ruime woonkmaer met lekkere hapjes en zo gaan we zelf koken. Even wat groente enzo....We zijn hier 2 nachten, dat komt wel goed!