een bezoek aan Childrens Shelter Foundation - Reisverslag uit Ban Mae Cho, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu een bezoek aan Childrens Shelter Foundation - Reisverslag uit Ban Mae Cho, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

een bezoek aan Childrens Shelter Foundation

Door: Sanneke

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

21 Juli 2012 | Thailand, Ban Mae Cho

We vertelden al dat we 3 nachten slapen bij Joy's House in Chiang Mai. Morgen vertrekken we alweer en eigenlijk willen we niet weg. We zijn opgenomen in de familie net zoals de andere gasten. Hoe ze t doen weten we niet echt maar de rust, de warmte en de gastvrijheid is overweldigend en ontroerend. Vanmorgen ging de wekker om 8 uur en stonden Julia en ik om half 9 op een yoga matje voor een anderhalf uur prive les yoga. Nou dat hebben we geweten! Julia die dacht dat ze wel lenig was moest ook flink aan de bak. We vergeten nooit meer: inhale...exhale...relax the body!!! Ik kan rustig zeggen dat de yoga die we in Europa doen voor ons europese watjes is samengesteld, ongelofelijk wat ze hier presteren. Enfin Pim was al fris en klaar voor de dag en na het ontbijt zijn we met een engels stel naar de farm gebracht. Vandaag hebben we de dag door gebracht met de kids van het weeshuis. Joy de founder van dit project in combinatie de guesthouse heeft er echt iets bijzonders van gemaakt. In de bergen hebben ze een stuk land waar ze een boerderij hebben gebouwd, dicht in de buurt van een dorpje waar ook een school is. Ze vangen kinderen op, supporten families. Bij onze aankomst werden we hartelijk ontvangen door een heel stel kids in alle leeftijden. We hebben met ze gepuzzeld, gespeeld, gekletst, gegeten en de mannen hebben met de jongens gevoetbald. Julia heeft steeds met een paar meisjes gespeeld en aandacht aan hen besteed. Het is een fijne en prettige plek om te zijn. Julia heeft aan het einde van de dag kadootjes die zij zelf had uitgezocht uitgedeeld. Die werden met veel gejuich ontvangen. De kinderen hebben ons in een kring toegezongen, na nog een paar omhelzingen en knuffels zijn we daarna weer vertrokken. Allemaal moe en stil van alle indrukken. We realiseren ons dat deze kinderen dankzij dit project een goede kans hebben, ze leren engels, gaan naar school, leren onder andere in de guesthouse allerlei vaardigheden maar bovenal krijgen veel
liefde en aandacht van de familie. Na deze 3 bijzondere dagen voelen wij ons onderdeel van de familie. De avond hebben we mee gegeten en daarna bij de bar als vast onderdeel van de avond met iedereen die wilde liedjes zingen met muziek er bij. Heerlijk om zo met volwassenen (lees die elke dag in kantoorbanen zitten) en de kids met samba ballen mee zingen en genieten. Tussendoor hebben we ook nog 2 lampionnen opgelaten. En dan mag je een wens doen. We hebben de reizigers Monchen en ons een veilige reis toegewenst en bij lampion 2 dat meer mensen een beetje van de warmte en liefde mogen ontvangen die wij hebben ervaren in de afgelopen dagen bij Joy's house.
Life is good!!