Joy's House en reizen in de tropen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Joy's House en reizen in de tropen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Joy's House en reizen in de tropen

Door: franssensarelsvanrijn

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

20 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

We zijn nu een week in Thailand en helaas hebben we weer de hard way moeten leren dat we het rustiger aan moeten doen!! Aangekomen in Chiang Mai bij Joy's Guesthouse overviel de rust en de relaxte manier van de ontvangst ons. Pim en ik realiseerden ons dat we behoorlijk verkouden zijn van die airco's en ik toch echt een infectie heb. Dus ik kan ook vertellen dat ik kennis heb gemaakt met een private hospital in Thailand. Nog nooit zo snel en goed geholpen. Scheelt wel dat je weet wat je nodig hebt, lang leve internet en dat de dokter het met me eens was. Dus verplicht chillen komende 2 dgn voor we naar Bangkok afreizen. Op zich valt de hitte best mee, er is geregeld een briesje en de vochtigheid is er niet echt. Maar toch elke dag activiteiten ondernemen, jetlag, alle indrukken. Reizen blijft inspannend. Dus vanmorgen bij het zwembad en na de lunch gaan we op ons gemakje richting de stad. Chiang Mai schijnt de moeite waard te zijn. Morgenochtend hebben Julia en ik een prive yoga les waarna we dan richting het weeshuis gaan dat een half uurtje hiervandaan in de bergen ligt. We zullen daar dan de dag door brengen. Zal wel indrukwekkend zijn. Hier in de guesthouse werken de kinderen die daar zijn opgegroeid. Allen hebben onderwijs gehad en spreken engels. Het is een grote familie die liefdevol met elkaar omgaan en zo ook zijn richting ons hun gasten. Hun betrokkenheid en interesse in ons was lief. De guesthouse is relaxed, als je drinken wil pakken dan schrijf je dat op een lijst, je mag mee helpen met koken en in de avond na het eten zingen ze gezamenlijk. Terwijl ik in het ziekenhuis was hebben ze met elkaar gelukslampionnen de lucht ingelaten. Ons meisje heeft een wens gedaan voor mij en het heeft werkt. Want even voor de record t powermiddel werkt, een goede nachtrust ook en ik voel me eigenlijk wel goed vandaag. Zeker nu we even chillen. Vrienden van ons in buurland Vietnam zijn nu ook ergens aan een strand aan het chillen en rustig aan aan het doen. Gelukkig gaat het met hen goed! Geniet lieve luitjes! Ik ga nu even ginger thee pakken, dat blijkbaar goed helpt tegen van alles en nog wat. Geloof me bij een volgende trip zitten er geheel andere dingen in ons medicijnen tasje. Alhoewel je hier alles zo over de counter kan kopen, antibiotica etc. maar dat durven we niet aan. We genieten van de rust en ik ben gestart met boek 2. Julia gaat haar kunsten laten zien in de pool, zonnetje schijnt, mijn lief komt bij ons met een krantje van 3 weken oud. Life is good in Thailand.

  • 20 Juli 2012 - 06:48

    Sanneke SvR:

    Krant is 2 weken oud en geen 3!!! Groeten pimzelf.

  • 21 Juli 2012 - 14:29

    Vivian :

    Wat een leuk verhaal!! En met ons gaat het gelukkig goed in Vietnam ! Wel gaan fietsen hè in BKK!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Sanneke

Met Pim Franssen en dochter Julia maak ik graag reizen. Samen landen ontdekken, samen zijn en avonturen beleven staan centraal.

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 17410

Voorgaande reizen:

20 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Sri Lanka, De Traan van India, 2016

15 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

East coast USA

24 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Costa Rica en vriendenbezoek

11 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Eerste ontmoeting met het verre oosten als gezin!

Landen bezocht: