Sukhotai I - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Sukhotai I - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Sukhotai I

Door: franssensarelsvanrijn

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

19 Juli 2012 | Thailand, Sukhothai

We zijn nu halverwege in Thailand om precies te zijn in Sukhotai. 2 dagen geleden zijn we vroeg opgehaald door onze prive chauffeur Moi die ons in 4 dagen naar het Noorden rijdt, Chiang Mai. De bus is heel apart, verlaagd, plek voor 12 personen, spotjes en overal boxen, een tv en denk oomwel ergens een koelkast.
We hebben er een tocht op zitten van 10 uur maar zeer de moeite waard, we zijn vanuit Kanchanaburi via Ayutthaya naar Sukhotai gereden, een mooie tempelstad die helaas veel te lijden heeft gehad van de overstromingen. Er waren ook bijna geen complete boedha beelden te zien. We hebben even de high lights in deze tempelstad bekeken en zijn toen door gereden. Je rijdt over het algemeen over goede wegen en buiten de stad is het best goed te doen. Er is dan minder verkeer. Je ziet veel rijstevelden maar ook heeeeel veel kraampjes langs de weg. De dorpjes stellen niet erg veel voor. Onze chauffeur heeft ons mee lunchen genomen ergens in een dorpje. Je moet dan toch even een drempel over, maar het bestond uit een heerlijke noodlesoep en thaise bami. We hebben met z'n 3en voor 2 euro gegeten!
Na de lunch hebben Julia en Pim naar een film van Tom Cruise zitten kijken en ik heb lekker geslapen.
Rond een uur of 6 kwamen we aan in Sukhotai. Een rommelige stad, wat armoedig beeld, in een traditioneel hotelletje. Even schakelen na de europese luxe van Oriental Kwai. We slapen op een rijtje. Een prachtig zwembad en overal veel oud spul en teak. Erg mooi dat wel. In de avond rondgelopen op zoek naar een eettentje maar dat viel tegen, alles dic. Uiteindelijk bij ins hotelletje in de buurt "Hot Pot" gegeten, een kleipot met bouliion om een bbq op je tafel. Bordjes met groente, garnalen en wat vlees en mihoen stop je er dan in. Erg lekker!!
Voldaan en moe zij we redelijk op tijd gaan slapen.