Happy op de fiets door Washington - Reisverslag uit Dupont Circle, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Happy op de fiets door Washington - Reisverslag uit Dupont Circle, Verenigde Staten van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Happy op de fiets door Washington

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Dupont Circle

Wat een heerlijke dag in deze fijne stad! Washington heeft geen hoogbouw, veel groen, uiteraard veel grote (overheidsgebouwen) en leuke wijken, Georgetown en Dupont Circle. Wij zitten in Dupont Circle, iets ten Noorden van t witte huis en the Mall. Ons hotel, Palomar, is n boetiek hotel, mooi en hip ingericht en allerlei goodies, tussen 5-6 pm free wine, gratis fietsen, n pool. In de straat zitten leuke restaurantjes en is t gezellig druk op straat. gisteravond dimsum gaan eten en op n terras gezeten. T eten was erg lekker. vandaag hoopten we met de fiets op pad te gaan. Maar waren aan de late kant, 10 am bij de receptie en hoopten op fietsen....t geluk was met ons. 3x raak! We hebben optimaal gebruik gemaakt vd fietsen. we zijn eerst in Georgetown gaan ontbijten en daarna de brug over gefietst naar Arlington cemetry. Wat indrukwekkend is deze plek, ook de ceremonie gezien bij het graf van de onbekende soldier. daarna weer terug naar de stad en naar de Mall gefietst, hier liggen alle belangrijke musea en bezienswaardigheden. Het voordeel van de fiets was dat we dus heel veel konden zien. Op de Mall, in een enorm park, fiets je over de paden overal heen. Het is drukmmaar goed te doen, je laveert tussen wandelende en joggende mensen door. Iedereen is gewend dat je op de stoep fietst. En tja wij als Hollanders kunnen goed fietsen toch! Lincoln memorial, Vietnam veterans memorial, Washington monument, etc, overal zijn we langsgefietst!! Uiteraard een kiekje genomen bij het Witte huis. Het was behoorlijk warm maar door dat je op de fiets zit toch te doen. Rond half 5 hadden we alles gezien en zijn toen nog het Air and Space center in geweest. Waanzinnig museum met raketten, vliegtuigen, groot klein, oud nieuw. Een groot gebouw maar airco koel!! Vanavond bij ons in t straatje een pizza slice gegeten, we zijn alle drie moe en maken het niet laat. Nu nog bedenken wat we morgen gaan doen.....