Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Kandy

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

30 Juli 2016 | Sri Lanka, Kandy

We zijn nu in Hill country, dit ligt midden op Sri Lanka. Kandy is de 3e stad van SL met ong 109.000 inwoners. De route hier naar toe was mooi, langs specerijen velden met oa peper. Geen idee dat die aan n struik groeien!! Om de stad in te komen was t een uitdaging, heel veel verkeer en iedereen probeerde als eerste de stad in te komen. Pim keek er hoofdschuddend naar en mompelde van tijd tot tijd, t zijn barbaren. Ik moest tussen door hoognodig plassen want ik had me laten overhalen om kokoswater uit n king coconut te drinken. Op n gegeven moment zei ik, t maakt niet uit waar, ik moet nu. Op hoop van zegen een supermarkt in. Dat bleek prima te zijn, en trouwens als je moet dan moet je. De supermarkt was ook erg leuk, even wat choc melk gehaald voor Juul die dat erg lekker vind. Chips kennen ze niet echt hier, maar ze hebben een soort met bbq smaak die we lekker vinden. We snacks niet echt veel eerlijk gezegd, met deze temperatuur eet je minder maar drink je wel veel meer. Heel veel water en cola light, wat ik normaal nooit drink. T is wel afwachten wat er is in de meeste restaurants. Mn de frisdrank en t lokale bier is niet altijd voorradig. Enfin op weg naar Kandy. De stad met een groot meer in t centrum en bekend van de tempel waar n tand van Boeddha ligt. Een zeer heilige plek dus. Gaan we morgen heen. We hebben snel ingecheckt, stonden eerst bij verkeerd hotel, moeilijk voor driver om te komen, dus die was t behoorlijk zat. Maar goed nadat we in juiste hotel zaten, kamer met 3 bedjes op n rij. De deuren/ramen moet je in ochtend dicht houden vanwege de apen.....we zijn meteen door gegaan naar de stad. Markt en winkelen stond op t programma. We hebben t erg leuk gehad, t is er erg hectisch, veel uitlaatgassen, ze proberen je in hun winkeltjes in te trekken. Kortom een groots Aziatische stadschaos!! Pim wilde graag n broek, vonden we na door wel 3-4 figuren naar hun zaakje gebracht te zijn. Bij onderhandelen ging t een beetje fout, hij wilde niet verder zakken. Wij zijn weggelopen en werkelijk hij bleef maar meelopen en als we dachten hij is weg kwam hij weer. Uiteindelijk voor wat Pim wilde betalen overstag....wilde hij nog 100 roepies omdat hij achter ons aan moest komen, arghhhh. We hadden zin in snack food dus heel westers Burger King in n soort van mall uitgeprobeerd. Opbrengst shoppen: broek, iphone hoesje, medicijnen (die je in NL alleen op recept kan krijgen) en flesje citronella, waren deet vergeten mee te nemen uit t hotel. Half 7 stond de driver te wachten en hebben we een soepje in t hotel gegeten. We hebben nu in eens wifi afgelopen uur niet. Soms wel ff wennen hoor. Morgen dus tempel en daarna naar botanische tuinen. T is hier trouwens een stuk koeler, vanavond had ik n vestje aan!