Sunny day!! - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Sunny day!! - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Sunny day!!

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

25 Juli 2016 | Sri Lanka, Trincomalee

Heerlijk geslapen en zoals vaak bij resorts t ontbijtbuffet is enorm!! Tuurlijk lekker buiten met uitzicht op zee en de zon die schijnt al volop. We gaan vandaag voor bekend maar morgen wil ik iets lokaal
proberen. Onze maag vandaag begint te wennen aan t eten en water. Je kan hier niet uit de kraan drinken, de hotels hebben blijkbaar wel gefilterd water en daar worden oa ijsblokjes van gemaakt en t eten in gewassen. Niet helemaal 100% waterdicht verhaal, maar So far so good. Rond 11en hadden we fijne bedjes en handdoeken, meteen een duik in de Indische oceaan genomen. Warm en helder water. Heerlijk genieten. De dag vooral met lezen doorgebracht. Er loopt veel personeel rond dat erg vriendelijk en behulpzaam is. Je kan merken dat ze nog veel (moeten) leren, logistiek en qua service in bijv restaurant of receptie. Wij zijn meer snelheid, voortvarendheid en meedenken gewend. Dat is hier waar t toerisme nu echt n vogelvlucht neemt in ontwikkeling, wat wel snel zal gaan, en tot die tijd maar mee gaan in de flow. Je hebt flink wat cash nodig, in het plaatsje waar we nu zijn is geen atm of bank. Bovendien geven we hier veel honderdjes weg, aan de waiters en de schoonmaker. Die honderdjes zijn roepies:). Ook al staat er op de rekening service included, het is als je de service goed vond attent om de waiter een tip te geven. De tip via de rekening gaat veelal naar de baas. Bij tempels waar je je slippers uit moet doen geef je de jongen die er bij blijft staan 20-50 roepie. 50 geef je ook per tas aan de bell boy. Zo verdienen ze extra. In de LP las ik dat een landwerker ong 515 roepie per dag verdiend (dat is iets meer dan 3 euro....), een waiter in hotel verdiend 7500 roepie per maand. Enfin t is hard werken om rond te komen.We wilden vanavond in t straatje buiten ons hotel wat eten, maar enerzijds was er een echte flinke regenstortbui bezig, en daarnaast zit er niet heel veel buiten op straat, en bij de restaurants die er zijn zaten er erg weinig mensen. Toch maar op safe en heerlijk gegeten bij ons hotel dat n heel goed beachrestaurant heeft, Crab genaamd. Heerlijk n krabsalade (zit hier veel in zee) gegeten en Pim en Juul iets met rijst. Met regen en onweer op zee als uitzicht n fijne avond. Moe en voldaan en alle drie met toch n beetje een rode neus vd zon nu op de kamer. T was n fijne chill dag!!