Vertrek uit CR - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Vertrek uit CR - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Vertrek uit CR

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

10 Augustus 2014 | Costa Rica, Alajuela

Het is inmiddels ochtend (10 aug) in Alejuela en ook hier schijnt het zonnetje. Gisteravond werkte wifi niet dus kan ik mooi deze afsluiting erbij zetten en plaatsen.
Tijdens het reizen is een van de dingen die we vaak tijdens het eten doen, rijtjes noemen; noem top 3 leukste hotels, noem 3 mooiste dieren, wat was t stomste wat we gedaan hebben, wat wil je nog n keer doen etc. In het begin is dat nog best makkelijk maar op enig moment heb je zoveel meegemaakt dat je t even niet meer weet. Dan is dit reisverslag handig. Tijdens onze reis in Australië deed ik dat nog niet en daardoor kunnen we nu bijvoorbeeld niet meer terug halen of we een walvis gezien hebben. Een kleinigheid maar toch. Dus naast dat we jullie entertainen heeft dit verslag ook een functie, details voor later van een super reis. Want dat is dit geweest!! In groep 5 kwam Julia een keer thuis van school, pap en mam ik wil graag een keer met jullie naar Costa Rica. Ze had die dag een presentatie van haar meester (Gerben) gehad die net in CR was geweest en dat had diepe indruk op haar gemaakt. CR stond niet op ons reislijstje maar met de afsluiting van de basisschool vonden wij dit een mooi moment om Julia haar wens uit te laten komen. En wat zijn we bljj dat ze ons heeft meegenomen. Alle zorgen en vooroordelen, Zuid Amerika is crimineel, slechte wegen, onbetrouwbaar, vies, noem maar op, alles is niet waar gebleken. We hebben enorm genoten van de natuur, het comfort van reizen met een eigen auto in een land dat redelijk tot goed te bereizen is, heel vriendelijke mensen die je graag willen helpen, leuke andere toeristen, fijne en bijzondere hotels en en t heerlijke weer. Gisteren in de zee, vroeg een man of wij surflessen wilden volgen. We willen nog wel een les maar we gaan zo weer weg, zeiden we. De man zei, you are welcome back anytime, I am here everyday, so come back, Pura Vida! We keken elkaar aan, in de zee met de zon op de bol, wat een aantrekkelijk idee, dus wie weet. We hebben genoten van dit heerlijke land, en zijn super blij dat we hier zijn geweest en dit alles hebben mogen beleven!! Dank je wel lieve Julia voor jouw wens en dat we dit daardoor samen konden beleven. Pura Vida, life is good. xxx