Caribean style - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Caribean style - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Caribean style

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

30 Juli 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Inmiddels t regenwoud verlaten en ingeruild voor Puerto Viejo (PV) aan de Caribische zee. Het enige wat deze plaatsen met elkaar gemeen hebben is het onweer. Vannacht alle 3 opgeschrikt door enorm onweer en regen en we dachten, dit wordt natte voeten. Wat n klappen en een gedonder, echt te bizar. Uiteindelijk duurt dat dan toch maar even en zijn we in slaap gevallen. Blijkbaar is t flink tekeer gegaan want we hoorden dat er landslides zijn geweest waar het verkeer last van had. Na t wederom heerlijke ontbijt met veel vers fruit met de boot terug naar de bewoonde wereld. Nog een keer genoten van het regenwoud vanaf het water. Halverwege werden wij uit de bus gelaten nadat we ons internationale gezelschap dag gezegd hadden. Oké, kom maar op met die huurauto, wij hebben er zin in.........helaas nada! Door n fout stond de auto in 2013 geregistreerd ipv nu. Het werd snel opgelost daar kunnen we niks van zeggen. We zijn door n heel aardige meneer, Manuel, naar PV gebracht, waar n auto voor ons klaar werd gezet. Een 2,5 uur durend ritje over 90 km. Pim kon even goed meekijken hoe het eea gaat, de wegen zijn slecht, veel kuilen in t asfalt, iedereen mag op de rijweg ook honden, heel veel vrachtverkeer met n slakkengangetje. Er is weinig bewegwijzering maar met n kaart is t goed te doen heb ik als navigator al gezien. Het landschap is gevarieerd, het zijn veel bananenplantages met veel lintbebouwing. Heel veel vrolijke kleuren hebben de huizen, veel kerkjes en overal marktjes en winkeltjes. Het is denken we ramboetan tijd want die worden overal langs de weg te koop aangeboden, een kilo voor CL 1000. In PV stond inderdaad n auto voor ons klaar, n Huyndai Tuscon 4wd maar dan met stadsbanden, telefoon en gps worden morgen bezorgd bij het hotel. Direct naar ons hotel gereden (Cariblue), vlak aan de zee, helaas een wel erg basic kamer zonder airco en de deur kan veel binnen laten, vlinders, veel muggen en een kakkerlak, jakkes!! Gelukkig koelt t af in de avond, we denken door de zee en de regen die in de avond valt. Dat is sinds we in CR zijn elke dag tot nu zo geweest. Overdag is t heerlijk met zon of half bewolkt. Net met de auto even naar t centrum van PV gereden, een combi van hippie stijl en rasta/caribean is de sfeer. Het is helemaal niet druk en we vinden zonder moeite een leuk tentje voor n snelle hap. Morgen zien we wel weer en houden we een zwem/zonnedag. Hopelijk blijft de kakkerlak onder de t afvalbakje zitten want we durven geen van 3en iets te doen. Ik kan veel hebben maar echt geen kakkerlak, mijn familie weet daar alles van.
We gaan lekker slapen en zien we morgen wel hoe de dag gaat.

• 31 Juli 2014 - 05:00

Inge: