Dierendag - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Dierendag

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

28 Juli 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Als je naar Costa Rica gaat dan is dat niet om te gaan shoppen of culturele dingen te gaan doen of tempels te gaan bekijken. Dan gaat t dus om de natuur, fauna en flora. In Tortuguero is er veel water en regenwoud. Vandaag hebben we 3 tours gedaan en of t zo moet zijn na al die regen vannacht, stralend weer! In de ochtend een wandeltocht gedaan over t terrein: vlinders, kolibri's, cobra, luiaard, kikkers en leguanen. In de middag met een bootje de kanalen door: 3 van de 5 soorten apen in CR gezien, oa brulapen, weer n luiaard, de jezuschristus hagedis (echt waar!), kaaimannen, een rivierschildpad en allerlei soorten vogels waar ik de naam niet meer van weet (incl een die angstvallig haar nest bewaakte toen we te dicht bijkwamen). En vanavond een wandeling door een stuk bos tijdens het invallen van de avond/nacht. Flashlights mee en gaan! Heel bijzonder dat concert dat je hoort, wij hadden geen idee van de diversitiet ervan maar na verloop van tijd merk je t meer op. Wel apen gehoord, niet gezien, veel insecten gehoord en gevoeld en allerlei soorten kikkertjes, spinnen gezien. Nu even op adem komen en op tijd slapen. Morgen vertrekken we vanaf hier naar het punt Rio Blanco met boot/bus en daar pakken we onze 4wd voor de komende periode. 't volgende verslag is uit Puerto Viejo de Talamanca in het zuiden.

• 29 Juli 2014 - 19:00

Iris:

Wauw, wauw; ik val van de ene verbazing in de andere. Wat een reis maken jullie, en jullie zijn nog maar een paar dagen onderweg. Super om te lezen! Thnx