Tortuguero, apen en bananen! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu Tortuguero, apen en bananen! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Sanneke SvR - WaarBenJij.nu

Tortuguero, apen en bananen!

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

27 Juli 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Vroeg op, half 5 ging de wekker, en om half 2 kwamen we aan op onze nieuwe bestemming, Mawamba Lodge in Tortuguero. Dit ligt aan de Caribische zee en je kan er alleen via het water of de lucht komen. Wij zijn via het water gekomen na een 3 uur durende busreis dat langs de fruitafdeling van Appie Heijn ging, bananenplantages kilometers lang, ananassen van Delmonte idem. Wist je dat bananen naar beneden groeien en plantaan (de bakbanaan) naar boven? Anyway, een lange busreis met veel regen en mist, we reden duidelijk richting de Caribean. Langs de weg enorm grote ronde bladeren, poor man's umbrella noemen ze die. En toen, tot grote opwinding van o.a. Julia zagen we een luiaard. Niet waar die hoort in t woud in een boom, maar hangend aan een electriciteitsdraad! Hoe dan ook we konden een dier van ons top 5 lijstje schrappen! Het beloofd wat, we zijn nog niet eens in de buurt van het natuurreservaat! Apen, toekan, water buffaloes, we zien ze allemaal
onderweg. Na de overstap op rivierboten worden we telkens door de gids op dieren gewezen, krokodil, allerlei vogels en de blauwe vlinder, de blauwe Morpho. Het nationale symbool van CR. Mawamba lodge ligt aan de rivier/laguun en hoor je het gebrul van de Caribische zee die aan de andere kant ligt. Het is een grote lodge dat in t teken staat om je veel van de natuurpracht te laten zien, allerlei tours worden georganiseerd, turtles kijken, ochtend tours, avondwandelingen noem het maar. We gaan zo met een gids mee om te kijken of we zeeturtles eieren zien leggen. We hebben blijkbaar 50% kans, het seizoen is iets later dan normaal. Hoe t is afgelopen horen jullie morgen!